torek, 21. oktober 2008

LUKA ODPRLA VRATA ALI »NEKDO MORA NASTRADATI«



sl. 1 - Koper iz zraka pred 2. svetovno vojno iz Attraverso l'Italia - Venezia Giulia e Friuli, vol. 21, Touring club Italiano, Milano, 1955


Prvo nedeljo v oktobru sem se udeležil avtobusnega vodenega ogleda po koprskem pristanišču v okviru prireditve odprtih vrat. Kot je rekla vodička je namenjen predvsem okoliškim prebivalcem, da bi spoznali, kako ne-onesnažuje 4000 glava »tovarna brez dimnika«, kot je Luko poimenoval eden njenih vidnih predstavnikov.
Pred 51 leti ustanovljeno podjetje Pristanišča Koper se je po izgradnji kilometrskega nasipa do izliva Rižane (glej slika 1 – Koper pred 2. svetovno vojno; v krogu Frančiškanski samostan – še pred nekaj leti zapor) razprostrlo, z nasipavanjem morja in solin z usedlinami pridobljenimi med poglabljanjem morja (na 2. pomolu globina 18 m), na sedanjih na 30.000 kv.m, tj. 3 x več od mesta. Prvi bazen je namenjen potnikom, generalnemu tovoru, sadju in kontejnerjem, ki jih pripeljejo ladje po urniku. Me prelivom iz Škocjanskega zatoka in sedanjo strugo Rižane, pa tudi na 2. pomolu, je terminal za les, ki se tu suši. Na ustju Rižane je našla svoje mesto vojna ladja Ankaran, dlje proti koncu pomolov pa se pretovarjajo naftni derivati, s čimer pa Luka ne upravlja. V skladiščih na 2. pomolu je prostora za 60.000 t žita. Slednje privablja golobe, ki naredijo škode za nekaj ton/dan. Pred tem se branijo z avtomatskimi vrati, po navedbi vodičke, kdo zna povedati o tem, kako jim po hranjenju s sojo dajo piti vodo, da jim raznese želodce.
Zapeljali smo se okoli deponije rude in premoga, ki so jo, po besedah cicerone, zaradi nejevolje krajanov (torej ne okoljevarstvenih norm!!) obdali z 11 visoko pločevinasto ograjo. To in 300 špric vode (kam izgine ta »pobarvana« voda?) naj bi bilo dovolj, da kaže tamkajšnja merilna naprava na »zdravo okolje«. K temu pripomorejo tudi oljčni nasad, lani so pobrali 500 kg oljk.



Izliv Rižane v morje, na levi bojna ladja Ankaran; ali nebi mogli ta kanal razširiti in poglobiti, ter bi tako pridobili potrebno operativno obalo z manjšimi stroški in ekološko škodo, kot je postavitev 3. pomola?


Obrazloženo nam je bilo, da so zasuli eno od dveh tanatocenoz v Sredozemlju za črno parkirišča avtomobilov, ker »drugače niso mogli«, saj jim je zmanjkalo prostora (če bi ladjo zavrnili, bi se nikoli več ne vrnila in bi bili brez dohodka, torej, karkoli narediti, tudi protizakonito, »samo da je biznis«). Dodatno upravičenost kršitve zakanodaje potrjuje navedba vodje izleta, da je školjčna sipina itak rezultat, citiram: »…GROBEGA POSEGA ČLOVEKA V PROSTOR!!«

Za konec smo se zapeljali še preko parkirišča za 50.000 avtomobilov (20.000 jih je v garažni hiši) mimo eko parka, kjer naj bi zrasla termična obdelava odpadkov, ki ne bo sežigalnica. Ker ne bo tudi kurilnica, bo torej krematorij? Slednja je še edina sopomenka za tako napravo, ki je ostala.

Ekskurzijo je slikovito zaključila naša vodička: NEKDO MORA NASTRADATI.

Kaj reči za sklepne misli te hvalevredne pobude:
-da stisne človeka nekam, če pomisli, da sliši 30.000 obiskovalcev letno podložnost kapitalistom, ki jim je dovoljeno vse, da si redijo svoje »tošlne«, TUDI NA RAČUN ZDRAVJA ISTRANOV, in,



Temno rdeči prah se ne useda samo na avtomobile ampak tudi v pljuča otrok z Miljskega polotoka v ozadju...važno, da je biznis


-da domnevajo, da smo OBISKOVALCI BEDAKI…če zanemarimo, da obstajajo tudi okolju prijaznejši načini pretovora razsutih tovorov (seveda so dobički manjši) in, da obiskovalci s kontinenta ne morejo opaziti pordečenega perila, ko ga Ankarančani dajo sušiti, vidijo pa na tisoče ENOTNO, TEMNO(BORDO)RDEČE »POBARVANIH« AVTOMOBILOV…kaj tega prahu, ki se je prilepil nanje, nima tudi vodička v pljučih? Kaj avtomobilov ob trasi turističnega avtobusa niso mogli pred obiskom oprati?

Še bolj »smešna« je varnostna samozaverovanost, kar ne dokazujejo samo vodičkino pojasnilo, da je bilo v 18 letih samo 5 poskusov kraj avtomobilov, predvsem pa vaja (v stilu otroške igre kavbojcev in indijancev) v kateri so bili dan prej uspešno »onesposobljeni teroristi, ki so prišli ugrabiti-razstreliti avto« (več na http://www.slovensko-morje.net/index.php?page=news&view_news=8683).

Če zanemarim težave z robotom, bi se bilo za vprašati vsaj:
(1) kje je bila vsa ta varnostna mašinerija, ko sta se dva »eko-terorista« gibala med cisternami z nevarnimi kemikalijami in nemoteno, s čolnom, zapustila »prizorišče« (glej: http://www.slovensko-morje.net/index.php?page=news&view_news=6794. 26.09.2007),
(2) kaj bodo lahko naredile varnostne in reševalne enote, ko bodo teroristi ustrelili v 280.000 ton kerozina (glej http://franci-maleckar.blogspot.com/2008/08/uplinjvalci-v-trakem-zalivu-ali-kako.html), ki je na koncu 2 pomola, ko bo kilometer vstran privezana ladja s 1200 ameriškimi turisti? Ne pozabimo, da je "ground zero" naredilo samo 20 t kerozina!
Sigurno ne bo nastradal ta, ki je vse to zakuhal.

1 komentar:

Barbara M. pravi ...

Še en zapis za žalostno rubriko Saj ni res, pa je. Že drugič berem, pa še vedno ne morem dojet :S